Pust!!

Äntligen är denna helveteshelg över!!
Vi gör så här:

Fredag

Ledig! Snön faller ner jätte kul tycker jag som älskar snö, men med måtta.
Nåväl, skottar och polimasar på!
Tycker lite synd om Linda som jobbar och måste köra runt på våra småvägar som inte blir plogade i första taget.... Jag fortsätter skottandet.
På ett tag så kommer Linda förbi en sväng och säger hej, vi pratar lite om helgen, eftersom att vi jobbar helg tillsammans, bestämmer att vi gör som vi alltid gör.
Jag går in ser lite dator för vi har ju ingen ström (tänker att den kommer nog i natt)...och bannas över katta (Barbro) Hon är brunstig för första gången så hon är helt störd i huvudet!!
Går och sover tidigt för jag jobbar delad tur lördag.

Lördag

Börjar morgonen med att upptäcka att vi har strömmavbrott.... Går ut och skottar helvetes plogkarmen som heter duga, upp till höften och en meter bred!
Efter en halvtimma går jag in och får fummla mig fram för att hitta min fina pannlampa...Tar ljummen fil och flingor till frulle....Tänker att snart kommer strömmen tillbaka..
Går till jobbet, tycker det är lite för mörkt....det ska ju vara mysigt ute nu när alla har julpyntat!
På jobblokalen ser jag att vi har ingen mottagning på mobilerna, men som tur är så har vi ju den vanliga som funkar...tyvärr inget vatten....
Åker iväg så tidigt jag kan för vägarna är ju så klart inte plogade...
Börjar med att körafast med en raw 4 utanför carporten.
Sedan i Korsträsk på vägen..
Och givetvis i Teuger...
Sedan vid lunch i Manjärv....
Börjar vara lite smått irriterad över att det inte är nån jäkla ström inget vatten ingen mottagning och inga plogade vägar...det var ju bara här hemma som vår gata och huvudgatan i byn som var plogad....
Far hem och sover...tänker att det borde ju komma vatten och ström snart!
Vaknar och börjar känna att det är lite smått kyligt här inne...Hmm...inget vatten eller ström...
Vad ska man äta...Jo lite mumsigt ljummet fil!! mummsigtfillibubblan!!
Åker till Korsträsk för att få rapporten av Linda hur dagen har varit, för vi har ju ingen mottagning på mobilerna...
Lite smått stressigt och kaosartat men det hade gått bra.
Börjar kvällen med att servera lite nyponsoppa och bröd...Ringer annhöriga och berättar situationen, så den söta damen blir hämtad av dottern som har ström, för halva korsträsk hade ju givetvis ström!
Fortsätter uppöver, får en fet avhyvling av en "kille" till en av våra omsorgstagare enligt han var nästan allt mitt fel...
Super kul!
Fortsätter vidare...Kommer till en som var HYSTERISK!! Men fixar det ganska snabbt...
Plöjer igenom vårat område utan större händelser...Får ringa trygghetscentralen för att höra om vi fått nått larm...Men som tur var så hade vi inte det, killen som svarade berättade att halva norrland var utslaget...Kul!!
Hem och försöka sova....

Söndag

Sovit..njää...
Tittar i mitt kök om vad jag skulle frossa i till frulle...Hmmm..Vattendunken där och en husmans i skafferiet...sweet!
Kom ju på att jag hade ju lite c-vitamin brus så jag fick då smak i vattnet...
Som tur var så hade det ju inte snöat nått, men inget vatten eller ström....
Linda fick ha en mobil på hela tiden hon var hemma ifall det skulle larma, fanns viss täckning i korsträsk.
Var på grupprummet vid kvart i sju på morgon trotts att jag började halv åtta...det var lite varmare på gruppis.
Ut och jobba i mörkret igen...
Vi hade ju några midre att fara till för många hade fått fara hem till annhöriga under kvällen.
Min första dam, den HYSTERISKA var mer upprörd nu än igårkväll!
Det slutade med att jag fick skrika och vara otrevlig...men det gjorde så hon blev mer strukturerad och fokuserad, hon tacka de mig tillslut :)
Moj,moj... vilken dag!
Den gick men inte helt smärtfritt...
När jag slutat jobbet fick jag fara och dusch i älvsbyn hos mina rara gudföräldrar och tur hade jag som bulla, de hade just ätit så jag fick mitt första varma mål mat sedan fredag middag! Mums!!
Vid kl 13 fick större delen av Vistträsk tillbaka strömmen...men inte min fina gata...Vi fick den vid strax efter 16 och ett tag senare så fick även vistbacka och södra till baka strömmen och då kom även VATTNET!

Sov kanske inte så jätte bra natten till idag, men sånt får man väl ta....
Mina kära arbetskolegor skickade hem mig tidigare idag, TUSEN TUSEN TACK!
For ner på Älvsbyn för att hämta mormor och handla lite.
När vi kommer hem så står en främmande bil på gården och när vi kom närmare så såg vi att det var från tv4....
De ville intervjua några stycken så killen hade gått till grannarna, men han ville även prata med mig. Det tyckte mamma var bra, "för du jobbar ju i hemtjänsten"
Fick lite frågor och var nervös som satan och ful i håret! Tur jag hade fått duscha igår!!!
Så få se vad de sänder ikväll :)

Är ledig i morgon!
JAG SKA SOVA!!

PRAISE THE LORD STRÖMMEN ÄR

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja jösses vilken helg...

2008-12-16 @ 18:45:43
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Maria

Hejsan bruden ! Det var inte igår......kul att ja hitta dig här. nu ska jag följa din blogg. Kramar från M.P

2008-12-19 @ 20:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0