Mmmm....

...Så kan det gå..
Jobbade endast två och en halv dag och så blev jag sjukskriven...

Man är ju ganska trögt funtad ibland.
Kände för en vecka sen att jag började få ont i ländryggen...men det går ju över!
Blev värre och värre för varje dag som gick...men det går ju över!
Kom in i grupprummet på fredag morgon, skulle ju jobba helgen. Kristina titta på mig och sa: Jaha, hur är det med Jennie i dag då?
Jag som:Jo, lite ont i ryggen men..annars är det bra.
Och då kunde jag inte riktigt gå rakt och små haltade fram...
Kristina: Är du säker att du ska jobba i helgen?
Jag: Jo självklart..ja har ju bara lite ont i ryggen, det brukar gå över...
Kristina: Nja...jag tycker att du ska fixa en vikarie för i helgen, gör du det inte själv så gör jag det!
Jag: Jag ska tänka på saken...

Vi gjorde morgon jobbet...och träffades på flurren (fluxen)

Kristina: Nu ringer du till vårdcentralen och ber om en akut läkar tid så du får kolla upp ryggen!
Jag: Jaja...jag gör väl det då.

Fick en tid kvart över ett...Kristina tvingade mig att stanna på byn, for till vera och kalle...
Träffade en söt läkare, hon var verkligen i sin egen lilla värld :)
Fick vrida kroppen i olika rikningar så gott det gick...
Läkaren: Då Jennie så ska jag skriva din sjukskrivning, men först sprutan!
Jag: E, va?!! SPRUTA?? Sjukskrivning??
Läkaren: Jo...kommer snart.

Det knackar på dörren och in kommer syster Fredrik, en söt kille som jag känner lite ytligt från Piteå tiden....
Fredrik: Jaha..vad sa läkaren?
Jag: Hmm...inte så mycket...bara att hon skulle skriva ett papper och att jag skulle få en spruta...
Fredrik: Jo, och den hade jag tänkt få ge dig.
Jag: Jag hatar sprutor, det är det värsta jag vet..!!
Fredrik: Vi tar det lungt och försiktigt.

Fick ligga och vila i en trekvart tills sprutan hade börjat verka (voltaren 3 ml)...Fick hjälp upp av både Fredrik och läkaren..fick mitt papper och fick fara till apoteket och hämta mina räser piller....Tramadol och panodil!

Så jag går omkring och är i min egen lilla party värld!
Har ont men pillrena hjälper gode bra, kan ju gå,  det går sakta men jag tar mig fram...köra bil gör för ont.
Ska få fara på röntgen av ländryggen på måndag....

Måste lägga mig nu..har suttit uppe lite för länge känner jag...

Party!!

Kommentarer
Postat av: Johanna Öhgren

Tjena Jenny! Rackarns otur med ryggen!! Så går det när man njuter av Thailand!! ;)

Hoppas du snart blir bra! /Johanna

2009-02-18 @ 08:06:43
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Marie

Nämen uschanbuschan! Hoppas att det går över snaaart!

2009-02-19 @ 11:21:36
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0